ویژگی‌های مهم قفل دیجیتال گاوصندوق چیست؟

ویژگی‌های مهم قفل دیجیتال گاوصندوق

محبوبیت انواع قفل دیجیتال گاوصندوق در سال‌های اخیر به قدری فراگیر بوده که امروزه کمتر کسی از مزایای این محصولات مدرن اطلاع ندارد؛ ما نیز در این مطلب از مجموعه مهندسی شایگان، به سایر ویژگی‌ها و قابلیت‌های انواع قفل‌های دیجیتال گاوصندوق و کاربرد آن‌ها می‌پردازیم تا مخاطبان گرامی بتوانند با آگاهی کامل، نسبت به خرید محصولی متناسب با انتظارات خود اقدام کنند؛ با ما همراه باشید.

امنیت و کارایی هدف نهایی انواع قفل دیجیتال گاوصندوق

قفل‌های دیجیتال در نتیجه همراه‌شدن تکنولوژی‌های نوین با صنعت گاوصندوق پا به عرصه وجود نهادند؛ هدف از این همراهی و درنهایت طراحی و قابلیت‌های گوناگون در قفل‌های گاوصندوق، افزایش امنیت و کارایی و سهولت زندگی بشر بوده است؛ در این راستا شایان ذکر است که تمامی ویژگی‌هایی که در ادامه شرح داده خواهند شد، گامی موثر در دستیابی به هدف نهایی بوده و تفاوت آن‌ها صرفا در چگونگی انجام این امر می‌باشد.

با اینکه گاوصندوق‌های دیجیتال و انواع قفل دیجیتال گاوصندوق مزایای نسبتا یکسانی دارند، اما

ممکن است در مواردی نیز متفاوت عمل کنند؛ مبنای ارائه این مقاله، تمرکز بر مزایای قفل‌های دیجیتال و نه گاوصندوق‌های دیجیتال بوده است و چنانچه در ویژگی‌ها تفاوتی مشاهده شود، بیان خواهد شد.

 

ویژگی مهم قفل دیجیتالی

قفل دیجیتال گاوصندوق خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

 

قابلیت نصب قفل دیجیتال بر روی انواع گاوصندوق‌ها

این ویژگی از جمله تفاوت‌های قفل‌ها و گاوصندوق‌های دیجیتال است؛ گاوصندوق‌های دیجیتال با قفل تعبیه‌شده، به‌صورت  گاوصندوق ایمن در بازار آماده فروش اند اما قفل‌های دیجیتالی این امکان را برای کاربر فراهم می‌کنند تا محصول را برروی گاوصندوق دلخواه اعم از گاوصندوق هتلی، خانگی، اداری،بانکی، خزانه و … نصب نموده و بدون صرف هزینه اضافه، گاوصندوق قدیمی خود را به انواع دیجیتالی تبدیل کند و از مزایای آن بهره‌مند شود.

وجود این ویژگی در محصول بسیار مهم است و قفل‌هایی با قابلیت نصب برروی انواع گاوصندوق‌ها، برای کاربران محبوب‌تر بوده اند؛ خوشبختانه امروزه در بسیاری از انواع قفل دیجیتال گاوصندوق به ویژه محصولات مجموعه‌ مهندسی شایگان، این قابلیت قابل مشاهده است و افراد می‌توانند به‌راحتی و با تعویض قفل گاوصندوق، از ایمنی برابر با گاوصندوق‌های دیجیتال بهره‌مند شوند.

دوام و طول‌عمر قفل دیجیتال گاوصندوق چقدر است؟

مسئله طول‌عمر در قفل‌های دیجیتال، به منبع تغذیه آن‌ها باز می‌گردد. منبع تغذیه در این محصولات چند باتری قلمی ۱٫۵ ولت AA  است و چگونگی تشکیل مدار مابین باتری‌ها و اجزای گوناگون قفل، میزان مصرف باتری را تعیین می‌کند. محصولی استاندارد است که مصرف باتری آن کم باشد و به‌علاوه، از لحاظ ساختار فیزیکی دوام و مقاومت بسیاری داشته باشد؛ چنین محصولی هزینه‌های اضافه مربوط به تعویض مکرر قطعات و باتری را به افراد تحمیل نخواهد کرد.

 

تصویر قفل دیجیتال
قفل دیجیتال گاوصندوق مجموعه مهندسی شایگان با منبع تغذیه ۴ باتری ۱٫۵ ولتی

تعریف چند کاربر با رمزهای مستقل برای قفل دیجیتال گاوصندوق

این قابلیت که بیشتر برای اماکن اداری کاربرد دارد، می‌تواند به‌عنوان ریسک یا به‌عنوان مزیت به‌شمار آید. اغلب انواع قفل دیجیتال گاوصندوق این قابلیت را دارند که چند کاربر همچون مدیر، منشی و … را با رمزهای مستقل شناسایی و ذخیره کنند؛ این ویژگی دسترسی به محفظه هنگام فراموشی رمز توسط یک کاربر را مهیا می‌سازد اما درعین حال، دسترسی چندین فرد به گاوصندوق می‌تواند ریسک محسوب شود.

آیا چند رمزه‌بودن قفل دیجیتال گاوصندوق مزیت است یا ریسک؟

اینکه چند رمزه‌بودن قفل دیجیتال گاوصندوق مزیت است یا ریسک، کاملا به شرایط شما و افراد دارای دسترسی بستگی دارد؛ همان‌طور که بیان شد امکان تعریف چند کاربر با رمزهای مستقل کاربردهای بسیاری دارد و برجسته‌ترین آن هنگام فراموشی رمز توسط یکی از کاربران مشخص می‌شود اما در عین‌حال، ممکن است فرد مالک نسبت به دسترسی دیگران به گاوصندوق احساس ناامنی و ریسک داشته باشد.

طرز کار رمز مادر در انواع قفل دیجیتال گاوصندوق

رمز مادر (کد مستر)، به شاه‌کلید دیجیتال معروف است. اگر محصول خود را از مجموعه ای معتبر و با گارانتی خریداری کنید، هنگام خرید، سریال اختصاصی را همراه با محصول به شماعرضه خواهند کرد؛ با داشتن این سریال، اگر تحت هر شرایطی رمزعبور خود را فراموش کردید، می‌توانید به‌واسطه برقراری ارتباط با فروشنده و ارائه آن، رمزی را تحت عنوان رمز مادر دریافت نموده و بدین وسیله درب گاوصندوق خود را باز نمایید.

رمزعبور ایمن در قفل دیجیتال گاوصندوق بیومتریک و کیبوردی

برخلاف رمز قفل‌های مکانیکی که در پیشرفته‌ترین حالت از چند رقم کوتاه تشکیل می‌شوند، انواع رمزدر قفل‌ دیجیتال گاوصندوق، ایمن و قدرتمند هستند. رمزهای بیومتریک برمبنای اطلاعات ژنتیکی منحصربه‌فرد کاربران بوده و رمزهای کیبوردی از تعداد زیادی حروف و عدد، به‌صورت ترکیبی تشکیل می‌شوند. در شرایطی تولیدکنندگان با ترکیب قفل‌های فوق، امنیت محصول را به حداکثر می‌رسانند.

انواع هشدارهای امنیتی در قفل دیجیتال گاوصندوق کدام اند؟

انواع مختلفی از هشدارهای امنیتی ممکن است برای یک محصول وجود داشته باشد؛ نوعی از این هشدارها در زمان ورود مکرر رمزعبور، به‌صورت نادرست فعال می‌شود و پس از آن قفل غیر فعال می‌شود و درنتیجه، دسترسی به محفظه بسیار دشوار خواهد شد؛ نوع دیگری از هشدار به وسیله سنسورها، زمان بازماندن درب گاوصندوق فعال می‌شود و این مسئله را به اطلاع کاربر می‌رساند.

هشدارهایی با اهداف دیگر نیز ممکن است در قفل دیجیتال گاوصندوق تعبیه شوند؛ به‌عنوان مثال می‌توان به هشدار آگاه‌سازی مالک از ورود شوک به محفظه، هنگام آتش‌سوزی و زلزله و یا آگاه‌سازی پلیس و حراست از احتمال دستبرد به گاوصندوق اشاره کرد. مورد دوم درصورتی که سارقین مالک را مورد سوء‌قصد قرار داده باشند، نقش تعیین‌کننده‌ای دارد.

سایر ویژگی‌های قفل دیجیتال گاوصندوق

علاوه‌بر آنچه بیان شد، ویژگی‌هایی همچون صفحه‌نمایش با قابلیت‌های بسیار، حافظه داخلی و پردازشگر مطمئن، قابلیت تاخیر، مکانیزم مخفی‌کردن رمزعبور هنگام ورود، قفل کودک و تنظیمات دوره زمانی، ممکن است توسط کمپانی‌ها برای محصولات تهیه شود. هر یک از این قابلیت‌ها و ویژگی‌ها به‌نوبه خود در تامین امنیت گاوصندوق و آسودگی خاطر کاربران، موثر است.

با توجه به پیشرفت روزافزون تکنولوژی‌های مرتبط با صنعت گاوصندوق، می‌توان امید داشت که در آینده‌ای نه چندان دور، شاهد عرضه انواع قفل دیجیتال گاوصندوق با ویژگی‌های بیشتر، بهتر و ایمن‌تر خواهیم بود. هر محصولی از هر برند، ممکن است چندین ویژگی از موارد گفته شده را دارا باشد و برخورداری از تمامی آن‌ها، به‌ معنی کیفیت و کارایی محصول نیست.

تصویر قفل دیجیتال گاوصندوق با صفحه‌نمایش چراغ‌دار

 

سخن پایانی

مجموعه مهندسی شایگان در این مطلب به مهم‌ترین ویژگی‌های قفل دیجیتال گاوصندوق و کاربرد آن‌ها در امر مهم تامین امنیت پرداخت؛ درصورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، مشاورین و متخصصین این مجموعه آماده خدمات‌رسانی و پاسخ‌گویی به سوالات مخاطبان عزیز هستند؛ بدین منظور ازطریق راه‌های ارتباطی مندرج در سایت، با ما تماس حاصل نمایید؛ با سپاس از همراهی شما!

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *