گاوصندوق ضد سرقت با قفل دیجیتال

گاوصندوق ضد سرقت با قفل رمز دیجیتال 

اگر هنگام خرید گاوصندوق، برای شما سوالی در مورد “هدف خرید و استفاده گاوصندوق” مطرح کنند، پاسخ شما چیست؟ تقریبا همه کاربران، پاسخی در راستای تامین امنیت اسناد و اموال خود برای این سوال داشته اند؛ باتوجه به موضوع مهم تامین امنیت توسط این محصولات، تعویض قفل گاوصندوق از مکانیکی به دیجیتالی و ساخت گاوصندوق ضد سرقت فراگیر شد؛ برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، با مجموعه مهندسی شایگان در ادامه همراه باشید

گاوصندوق ضد سرقت چیست؟

گاوصندوق ضد سرقت، محصولی است که امکان دسترسی سارقین به محفظه را به حداقل می‌رساند. کمپانی‌های ارائه‌دهنده این محصولات، از مکانیزم‌های قدرتمند تامین ایمنی و سیستم‌های هوشمند رمزنگاری در این راستا بهره برده اند و به همین سبب، در سال‌های اخیر شاهد عرضه این گاوصندوق‌ها به بازار، با تنوع بسیار بوده ایم. اما منظور از این مکانیزم‌ها و سیستم‌های رمزنگاری چیست؟ در ادامه به پاسخ این پرسش خواهیم پرداخت.

تصویر گاوصندوق نسوز
گاوصندوق‌های ضد سرقت در انواع خانگی، بانکی، هتلی و … تولید می‌شوند.

ویژگی‌های گاوصندوق ضد سرقت خوب چیست؟

پیش از پرداختن به ماهیت سیستم‌های رمزنگاری و مکانیزم‌های امنیتی انواع گاوصندوق ضد سرقت، باید بدانیم که هدف تولیدکنندگان از طراحی و تعبیه این قابلیت‌ها برای محصولات مذکور چیست؛ استانداردهای جهانی و نیازهای امنیتی کاربران، اولین و مهم‌ترین مسئله‌ای است که طراحان و متخصصان باید هنگام بررسی قابلیت‌های این محصولات مورد توجه قرار دهند.

با گریزی بر آنچه بیان شد، محصولی معتبر و قابل اعتماد است که برپایه استانداردها و نکات ایمنی، به‌علاوه نیازهای کاربران تولید شده باشد؛ در ادامه به‌جهت افزایش آگاهی کاربران در این زمینه، هر یک را به طور کامل شرح داده و سپس به چیستی سیستم‌های رمزنگاری و مکانیزم‌های تامین امنیت می‌پردازیم؛ با ما همراه باشید.

آنچه باید در مورد نکات ایمنی گاوصندوق ضد سرقت بدانیم

هدف استفاده از گاوصندوق ضد سرقت، محافظت از اموال و اسناد درون گاوصندوق در مقابل تهدید‌های گوناگون از جمله دستبرد سارقین است؛ به همین سبب افراد در راستای افزایش ایمنی محصول تلاش می‌کنند و به انجام اقداماتی همچون تعویض قفل گاوصندوق مکانیکی با انواع دیجیتالی می‌پردازند. برای خرید محصولی مطمئن با حداکثر توانایی در تامین امنیت، مجموعه‌ای از نکات شایان توجه اند که به شرح زیر می‌باشند:

ساختار فیزیکی گاوصندوق: لولاها، زبانه‌ها، جنس و ضخامت بدنه، قالب درب، وزن و مواردی از این قبیل، ساختار فیزیکی گاوصندوق را شامل می‌شوند. زبانه‌ها از نظر مقاومت و تعداد در گاوصندوق‌ها متنوع اند؛ هرچه تعداد زبانه بیشتر باشد، امنیت محفظه بیشتر است و اگر زبانه‌ها قطر بیشتری داشته باشند و از آلیاژهای مقاوم همچون فولاد ساخته شده باشند، عبور از سد امنیتی آن دشوارتر خواهد بود.

بسیاری از سارقین برای دستبرد به گاوصندوق، از طریق تخریب لولاها اقدام می‌کنند بنابراین این مسئله که لولاها به صورت مخفی تعبیه شده باشند و احتمال آسیب‌پذیری آن‌ها، بسیار کم باشد، حائز اهمیت است. جنس بدنه اکثر انواع گاوصندوق ضد سرقت، از آلیاژ فولاد است. فولاد ماده‌ای بسیار مقاوم است و امکان سرقت از طریق تخریب بدنه محفظه را به حداقل می‌رساند.

علاوه‌بر آنچه گفته شد، ضخامت بدنه در مقاومت آن تاثیر بسزایی دارد؛ به گونه‌ای که هر چه ضخامت بیشتر باشد، مقاومت بیشتر خواهد بود. شایان ذکر است برخی محفظه‌ها با دیواره‌های دوجداره تولید می‌شوند و در این فرآیند، مابین آن‌ها عایق‌ ویژه‌ای قرار می‌گیرد که گاوصندوق را در مقابل حریق مقاوم یا به اصطلاح نسوز می‌کند.

در مورد وزن گاوصندوق می‌توان بیان داشت که هرچه وزن بیشتر باشد، جابه‌جایی آن سخت‌تر و احتمال ربوده‌شدن آن توسط سارقین کم‌تر می‌شود. قالب درب گاوصندوق، به محل قرارگیری درب، برروی محفظه می‌گویند که در گاوصندوق ضد سرقت، به صورت پلکانی ساخته می‌شود؛ این مسئله کمک می‌کند تا سارقین در بازکردن درب با استفاده از ابزارآلاتی مانند دیلم ناکام باشند.

عکس گاوصندوق ضد سرقت
             گاوصندوق ضد سرقت با زبانه‌های متعدد  

نوع قفل گاوصندوق: قفل‌های گاوصندوق در دو نوع مکانیکی و دیجیتالی، در بازار موجود اند که امنیت بیشتر قفل‌های دیجیتال نسبت به نوع دیگر ثابت شده است؛ به همین سبب افراد زیادی اقدام به تعویض قفل گاوصندوق مکانیکی با انواع قفل دیجیتال می‌کنند تا به تضمین امنیت بیشتر گاوصندوق خود بپردازند.

قفل‌های دیجیتال نیز در انواع گوناگونی تولید می‌شوند که سطح امنیت هریک متفاوت است؛ شایان ذکر است که خرید محصول از مجموعه معتبر و ارائه ضمانت‌نامه کتبی توسط فروشنده، در تعیین کیفیت قفل و در نهایت کارایی آن در تامین امنیت محفظه، تاثیر بسزایی دارد. بنابراین خرید تضمینی از فروشندگان معتبر، نکته‌ای حائز اهمیت است.

گاوصندوق دیجیتال - گروه مهندسی شایگان

در خرید گاوصندوق ضد سرقت به چه نکاتی باید توجه کرد؟

گاوصندوق ضد سرقت استاندارد، از مجموعه‌ای از ویژگی‌ها برخوردار است که وجود آن‌ها در محصول، به پاسخگویی نیاز کاربران و افزایش سطح ایمنی محفظه کمک می‌کند. مقاومت دربرابر حریق، یکی از این ویژگی‌ها است که در لیست مشخصات محصولات استاندارد به چشم می‌خورد.

بدنه فولادی، ضد آب بودن، برخورداری از مکانیزم‌های فیزیکی و قفل پیشرفته برای جلوگیری از سرقت، قابل نصب بر روی دیوار، برخورداری از قفل یدک در قفل‌های مکانیکی و رمز مادر در قفل‌های دیجیتال و دارابودن تاییدیه استاندارد جهانی UL، دیگر ویژگی‌های گاوصندوق‌های ضد سرقت هستند که هنگام خرید باید مورد توجه قرار گیرند.

سیستم رمزنگاری پیشرفته و مکانیزم امنیتی قدرتمند در گاوصندوق ضد سرقت

سیستم رمزنگاری و مکانیزم‌های تامین امنیت در انواع گاوصندوق ضد سرقت، به دیجیتالی یا مکانیکی بودن قفل ان وابسته اند. سیستم رمزنگاری در قفل‌های مکانیکی یک قفل چرخشی با رمزی متشکل از ۱ الی ۳ عدد است و مکانیزم امنیتی آن در ساختار فیزیکی مقاوم آن خلاصه می‌شود؛ این درصورتی است که قفل رمزهای دیجیتال از سیستم‌های رمزنگاری پیشرفته و مکانیزم‌های تامین امنیت بسیار قدرتمند برخوردار اند.

رمز کیبوردی متشکل از اعداد و حروف با تعداد زیاد و همچنین رمزهای بیومتریک، سیستم رمزنگاری پیشرفته قفل‌های دیجیتال را تشکیل می‌دهند و مکانیزم تامین امنیتی در این محصولات، از ساختار فیزیکی مقاوم، به سنسورهای هوشمند و آلارم‌های هشدار، به‌علاوه سایر قابلیت‌های مدرن ارتقا یافته است؛ به همین سبب در چندین سال اخیر تعویض قفل گاوصندوق از مکانیکی به دیجیتالی، رواج بسیاری داشته است.

کلام آخر

مجموعه مهندسی شایگان در این مطلب به گاوصندوق ضد سرقت و سایر موارد مرتبط با آن، همچون نکات ایمنی و استانداردها، به‌علاوه علت تعویض قفل گاوصندوق از مکانیکی به دیجیتالی پرداخت. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر و یا مشاهده محصولات مجموعه، از طریق راه‌های ارتباطی مندرج در سایت، با مشاورین و متخصصین  مجرب ما در مجموعه شایگان در تماس باشید؛ با سپاس از همراهی شما!

سوالات متداول

بدنه فولادی، ضد آب بودن، برخورداری از مکانیزم‌های فیزیکی و قفل پیشرفته برای جلوگیری از سرقت، قابل نصب بر روی دیوار، برخورداری از قفل یدک در قفل‌های مکانیکی و رمز مادر در قفل‌های دیجیتال و دارابودن تاییدیه استاندارد جهانی UL و ضد حریق بودن، ویژگی‌های گاوصندوق‌های ضد سرقت هستند.

سیستم رمزنگاری و مکانیزم‌های تامین امنیت در انواع گاوصندوق ضد سرقت، به دیجیتالی یا مکانیکی بودن قفل ان وابسته اند. سیستم رمزنگاری در قفل‌های مکانیکی یک قفل چرخشی با رمزی متشکل از ۱ الی ۳ عدد است و مکانیزم امنیتی آن در ساختار فیزیکی مقاوم آن خلاصه می‌شود؛ این درصورتی است که قفل رمزهای دیجیتال از سیستم‌های رمزنگاری پیشرفته و مکانیزم‌های تامین امنیت بسیار قدرتمند برخوردار اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *