تفاوت قفل دیجیتال با قفل‌های مکانیکی گاوصندوق چیست؟

تفاوت قفل دیجیتال گاوصندوق با قفل‌های مکانیکی

پیشرفت علم و حرکت به سوی دنیای دیجیتال، در تمامی ابعاد زندگی تاثیرگذار بوده است. گاوصندوق‌ها و قطعات مرتبط با آن‌ها نیز از این تغییرات مستثنی نبوده و با دیجیتالی شدن، امنیت و کارایی آن‌ها افزایش یافته است. به دنبال این تغییرات، قفل دیجیتال گاوصندوق جایگزین انواع مکانیکی شده و بسیاری با آگاهی از ویژگی‌های انواع دیجیتالی، به دنبال تعویض قفل گاوصندوق با قفل دیجیتال هستند؛ در ادامه برای کسب آگاهی از تفاوت این قفل‌ها، با ما همراه باشید!

 انواع قفل دیجیتال گاوصندوق

جنس، میزان مقاومت، ظرفیت و نوع قفل گاوصندوق از مواردی هستند که افراد هنگام خرید گاوصندوق همواره به آن توجه می‌کنند. امنیت پایین، امکان کپی کردن یا گم شدن کلیدها و زمان‌بر بودن فرآیند باز کردن قفل‌های مکانیکی، از جمله معایب این نوع از قفل‌های گاوصندوق است. لذا افراد با تعویض قفل گاوصندوق با قفل دیجیتال، سعی در حل مشکلات مذکور دارند.

در قفل‌های دیجیتالی و هوشمند گاو صندوق، به جای استفاده از کلید یا شماره‌گیر، از یک کامپیوتر کوچک استفاده می‌شود؛ کامپیوتر کوچک تعبیه شده در محصول، رمز را دریافت کرده و با وارد شدن رمز، درب صندوق باز می‌شود. قفل‌های دیجیتالی طی سال‌های اخیر در انواع متنوعی تولید و به بازار عرضه و تقاضا، ارائه شدند؛ انواع مختلف این نوع قفل عبارت اند از:

  • قفل‌های دیجیتال معمولی: این نوع قفل‌های دیجیتال گاوصندوق، که رایج‌ترین نوع قفل‌های دیجیتال هستند، از مجموعه‌ای از دکمه‌ها برای وارد کردن رمز و در نهایت بازگشایی درب صندوق بهره می‌برند.
  • قفل‌های دیجیتال اثر‌انگشتی: این نوع قفل‌ها از اثر انگشت استفاده می‌کنند و امنیت بالاتری نسبت به قفل‌های دیجیتال معمولی دارد.
  • قفل‌های دیجیتال تشخیص چهره: قفل‌های دیجیتال تشخیص چهره، همانطور که از نامشان بر می ‌آید، بر پایه تشخیص چهره طراحی شده‌اند و همانند قفل‌های دیجیتال اثر‌انگشتی، امنیت بیشتری نسبت به انواع معمولی دارند.

 

امنیت قفل‌های دیجیتال بیشتر است یا قفل‌های مکانیکی؟

امنیت اولین مولفه‌ای است که باید در گاوصندوق‌ها مورد توجه قرار گیرد و در این بین، قفل آن نقش مهمی را ایفا می‌کند. هدف اصلی استفاده از قفل، محافظت از اموال و اسناد محفوظ در گاوصندوق است و با توجه به اهمیت و ارزش این محتویات، تامین امنیت حداکثری به واسطه قفل، از همیت شایانی برخوردار است؛ در این راستا، تعویض قفل گاوصندوق با قفل دیجیتال توصیه می‌شود.

 قفل‌های دیجیتال به لحاظ امنیتی، از عملکرد مناسبی در بین انواع قفل‌ها برخوردار اند. از جمله مواردی که باعث برتری قفل دیجیتال گاوصندوق نسبت به قفل‌های مکانیکی می‌شود، امکان نفوذپذیری بسیار کم آن است. قفل‌های مکانیکی به راحتی دستکاری می‌شوند و به سادگی می‌توان به بازکردن و در نهایت نفوذ به اموال و اسناد داخل گاوصندوق پرداخت و به همین علت لقب ضد‌سرقت در پی نام هیچ یک از انواع قفل مکانیکی مشاهده نمی‌شود.

وجود قفل‌های دیجیتال تقلبی و بی‌کیفیت در بازار و انتخاب آن‌ها توسط بسیاری از افراد به جهت پرداخت هزینه کمتر، سبب ایجاد جلوه‌ای منفی در مقابل این محصولات شده است؛ این در حالی است که انواع قفل دیجیتال گاوصندوق با لقب ضدسرقت، توقعات عموم را برای تامین ایمنی افزایش داده اند. این مسئله سبب شده افراد همچنان به دنبال قفل‌های مکانیکی باشند و به چنین محصولات سنتی بیشتر اعتماد کنند.

باید توجه داشته باشید که امکان کپی کردن کلیدهای انواع قفل مکانیکی وجود دارد؛ به‌علاوه یکی دیگر از معایب قفل‌های مکانیکی، حمل و نگهداری کلیدهای آن است و در صورت مفقودی کلیدها، باید قفل را به‌طور کامل عوض کنید که علاوه بر به خطر انداختن ایمنی گاوصندوق، هزینه و زمان تعویض قفل را به افراد تحمیل می‌کند؛ چرا که این امر تخصصی بوده و برای انجام آن، باید به افراد داری مهارت و تبحر مراجعه نمود.

تفاوت قفل رمز دیجیتال گاوصندوق با قفل‌های مکانیکی گاو صندوق

آیا امکان تعویض قفل دیجیتال گاوصندوق وجود دارد؟

بسیاری از افراد تصور می‌کنند تنها راه بهره‌مندی از مزایای قفل‌های مدرن دیجیتال، خرید گاوصندوق‌هایی است که این نوع قفل در آن‌ها تعبیه شده باشد. اما تعویض قفل گاوصندوق با قفل دیجیتال راهکار مناسب‌تری برای این کار است و هزینه کمتری را در‌بر خواهد داشت. نکته‌ای که هنگام تعویض قفل حائز اهمیت است، وجود قفل‌های تقلبی در بازار است.

وجود قفل‌های بی کیفیت و تقلبی موجود در بازار سبب می‌شود تا ایمنی مورد نیاز برای گاوصندوق تامین نشود و امنیت دارایی ذخیره شده در آن به شدت کاهش یابد. این نوع قفل‌ها با یک شوک الکتریکی و یا به عبارتی اعمال پالس‌های متوالی در ورودی مداری که باتری از آن تغذیه می‌کند، به راحتی از کار افتاده و باز می‌شوند. به همین سبب توصیه می‌شود محصول موردنظر را از مراکز معتبر تهیه نمایید؛ مشاوران و متخصصان مجموعه مهندسی شایگان، پاسخگوی شما در این زمینه خواهند بود.

تکنولوژی، علل برتری قفل‌های دیجیتال نسبت به انواع مکانیکی است.

مزایای استفاده از قفل دیجیتال گاوصندوق

همان‌طور که در قسمت‌های قبلی نیز بیان شد، پیشرفت تکنولوژی و همراه‌شدن گاوصندوق‌های مکانیکی با این تحولات، نسل جدیدی از گاوصندوق‌ها را به وجود آورد که به گاوصندوق‌های دیجیتالی معروف اند. علل تمایز و برتری نسل مدرن این محصولات نسبت به انواع مکانیکی، با تغییرات ایجاد شده در سیستم ایمنی، به وسیله تکنولوژی تعریف می‌شود که این تغییرات به تنهایی مزایای انواع قفل دیجیتال گاوصندوق را شامل می‌شوند. اصلی‌ترین این مزایا عبارت اند از:

  1.  ورود و دسترسی آسان: یکی از مزایای قفل‌های دیجیتال، دسترسی سریع و آسان به گاوصندوق می‌باشد. برای ورود به گاوصندوق نیازی به کلید نیست و با وارد کردن رمز می‌توانید درب آن را، حتی از راه دور و بدون افشای رمز به دیگران، باز کنید.

 

  1.  امنیت بالا: قفل‌های مکانیکی گاوصندوق به راحتی قابل بازشدن هستند می‌توان طی فرایندی نه چندان پیچیده، به آن نفوذ کرد. اما در انواع قفل‌های دیجیتال گاوصندوق می‌توان تا رمز و یا حتی رمزهای عبور را به‌علاوه قابلیت اثر انگشت و تشخیص چهره فعال نمود و از حداکثر امنیت استفاده کرد؛ این رمز برخلاف انواع قفل مکانیکی، به راحتی قابل تغییر است.

کیفیت و امنیت بیشتر قفل‌های دیجیتال به نسبت انواع قفل های مکانیکی، هزینه بیشتر آن را توجیه می‌نمایند.

کلام آخر

در‌حال‌حاضر بسیاری از افراد اقدام به خرید گاوصندوق با قفل دیجیتال می‌کنند یا به تعویض قفل گاوصندوق با قفل دیجیتال می‌پردازند. تا از مزایای قفل دیجیتال گاوصندوق بهره‌مند شوند. انواع مختلفی از این محصول توسط ارائه کنندگانی همچون مجموعه مهندسی شایگان، به بازار عرضه می شود. در صورت تمایل به خرید محصول یا کسب اطلاع بیشتر در این زمینه، با مشاوران مجرب مجموعه شایگان در تماس باشید؛ با سپاس از همراهی شما!

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *