آشنایی با قفل دیجیتال گاوصندوق

قفل دیجیتال گاوصندوق

فهرست مطالب

بررسی مشخصات قفل دیجیتال گاوصندوق

مقدمه

در حال حاضر دنیا در هر لحظه به طور دائم در حال تغییر و پیشرفت است. برخی از این پیشرفت‎ها به نفع همه مردم هستند. به‌عنوان یکی از پیشرفت‎ های بسیار خوب و مؤثر می‎توان به قفل دیجیتال گاوصندوق اشاره کرد. ‎مزایای این نوع قفل‎‎ها بسیار زیاد و قابل‌توجه هستند. همین امر سبب شده تا قفل دیجیتال گاو صندوق به یک راه‌حل بسیار عالی برای امنیت و آرامش افراد تبدیل شود. این نوع قفل‎ها یک گام روبه‌جلو و یک پیشرفت بسیار خوب نسبت به قفل‎های دستی و کلیدی است. چه برای مشاغل و چه برای استفاده در خانه از گاوصندوق این نوع قفل بهترین انتخاب است.

مزایای قفل دیجیتال گاوصندوق چیست؟

قفل دیجیتال گاوصندوق مزایای زیادی دارد که در ادامه به برخی از این مزایا اشاره می‎شود. به‌عنوان یکی از این مزایا می‎توان به‌راحتی و بدون دردسر بودن این نوع قفل‎ها اشاره کرد. در واقع به دلیل این‎که این نوع قفل‎ها دیجیتال هستند و با کلید کار نمی‎کنند، دیگر نیازی به حمل کردن کلید ندارید. در ضمن نگرانی در جهت گم‌کردن کلید نیز نخواهید داشت. از دیگر مزایای این نوع قفل گاوصندوق می‎توان به بادوام‌تر بودن مکانیزم‎های الکترونیکی نسبت به مکانیزم های فیزیکی اشاره کرد.

در واقع در قفل دیجیتالی گاو صندوق احتمال کم‎تری برای خرابی و یا فرسوده شدن وجود دارد. یکی از ویژگی‌های قابل‌توجه این نوع قفل‎ها امنیت بیشتر و بهتر آن‎ها است. به‌طوری‌که به‌راحتی نمی‎توان به باز کردن قفل و داخل گاوصندوق دسترسی پیدا کرد. در ضمن تنظیم دزدگیر سرقت بر روی قفل دیجیتالی بسیار آسان‎تر از قفل‎های قدیمی است. در قفل‎های ترکیبی سنتی برای باز کردن گاوصندوق باید قفل را با یک سمت می‎چرخاندید و از طرفی دیگر نیاز به خواندن اعداد بسیار ریز و کوچک بود.

قفل‏های دیجیتال برای بازشدن گاوصندوق نیاز به واردکردن رمز در صفحه‌کلید دارند و در صفحه‌کلید به‌راحتی شماره‎ها خوانده می‎شوند که همین امر بازکردن صندوق را به کاری بسیار راحت و آسان برای صاحب گاوصندوق تبدیل می‎کند. در گاوصندوق‎هایی با قفل‎های قدیمی برای تغییر یک ترکیب ایمن مکانیکی به یک قفل‌ساز ماهر نیاز دارید. درصورتی‌که در گاوصندوق‎ هایی با قفل دیجیتال برای تغییر ایمنی فقط نیاز به تغییر رمز است.

 آشنایی با قفل دیجیتال گاو صندوق - گروه مهندسی شایگان

بررسی قفل دیجیتال گاوصندوق

همان‌طور که در بالاتر هم اشاره شد، قفل‌های دیجیتال با پیشرفت دنیا و همچنین پیشرفت علم کامپیوتر در زمینه تکنولوژی روی کار آمدند. این قفل ‎ها قابلیت وصل شدن به کامپیوتر را دارا هستند. قفل‌های دیجیتال به‌محض اینکه روی کار آمدند، توجه عموم مردم را به خود جلب کردند. در سال‎های گذشته و پیش از اختراع قفل‎های دیجیتال تصور اینکه بتوان گاوصندوقی را به‌صورت دیجیتالی باز کرد، فقط یک رؤیا و خیال بود. این نوع قفل‎ها از صاحب گاوصندوق یک کد را دریافت کرده و آن کد چندرقمی را در حافظه خود ذخیره می‎کنند.

برای دسترسی به درون گاوصندوق و بازکردن آن باید کدی که به‌عنوان رمز گذاشته بودید، را وارد کنید. پس از مدتی از روی ‎کار آمدن قفل‎ دیجیتال گاوصندوق برای برخی افراد دربارة خرید این نوع قفل‎ها شک‎هایی به وجود آمد. یکی از شک‎‎ها و تردیدهای افراد این بود که اگر رمز را فراموش کنیم، آن‌وقت چگونه می‎توان درب گاوصندوق را باز کرد؟ در واقع مردم با خود فکر می‎کردند، اگر رمز گاوصندوق را فراموش کنند در آن صورت دیگر نمی‎توانند به درون گاوصندوق دسترسی پیدا کنند.

در اینجا بود که بسیاری از افراد به دنبال قفل دیجیتالی بودند که به لحاظ بازیابی رمز در صورت فراموشی آن، عمر طولانی باتری، صفحه‌کلید چراغ‎دار برای مواقع کم‌نور و یا تاریک و…. مؤثر باشد. خوشبختانه این نوع قفل دیجیتالی گاوصندوق در بازار موجود بوده و افراد در صورت تمایل می‎توانند آن را خریداری دارند.

انواع قفل ‎های ‎دیجیتال گاوصندوق

در اینجا به یکی از سؤال‎هایی که ذهن بسیاری از افرادی که قصد خرید قفل‎ دیجیتالی گاوصندوق را دارند، به خود مشغول کرده اشاره می‎کنیم و به طور کامل به جواب این سؤال مهم می‎پردازیم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

آیا قفل‌های دیجیتال با اعمال پالس‌های متوالی ولتاژ بالا در ورودی تغذیة مدار باز می‌شوند؟

پیش از هر چیزی باید بدانید که این موضوع به طور کامل به نوع قفل دیجیتال گاوصندوق شما بستگی دارد. در قفل‎های دیجیتال دو نوع متفاوت از مکانیزم زبانه و موتور وجود دارد. در نوع اول، قفل‎های دیجیتال با بوبین و زبانة هلالی کار می‎کنند. این بوبین‎ها به دلیل آنکه عملکردی مغناطیسی دارند، درصورتی‌که ولتاژ برق آن‌قدر قوی باشد که از سطح شکست ترانزیستور فرمان بگذرد و عبور کند، متأسفانه درب گاوصندوق به طور کامل باز می‎شود. پس در خرید این نوع از قفل‎های دیجیتال توجه کامل را داشته باشید، تا در آینده دچار مشکل نشوید.

نوع دوم قفل‎های دیجیتال قضیه‎ای متفاوت دارند. مکانیزم این نوع از قفل‎های دیجیتال با موتور گیربکسی و همچنین زبانه‎ مستطیل شکل کار می‎کند. همین امر سبب شده تا قادر باشند که ولتاژ را از موتور عبور ندهند. این امر در قفل‎های دیجیتال یک ویژگی بسیار بزرگ محسوب می‎شود؛ زیرا در این صورت قفل گاوصندوق به‌هیچ‌وجه باز نمی‎شود. درنهایت هر فردی که این مدل از قفل‎های دیجیتال را خریداری کند، دیگر نگران بازشدن قفل گاوصندوق خود نیست.

در بسیاری از سرقت‎ها سارقان به اولین جایی که برای سرقت مراجعه می‎کنند، گاوصندوق است. آن‎ها می‎دانند که افراد وسایل و اسناد مهم خود را در گاوصندوق نگهداری می‎کنند. پس در خرید قفل‎های دیجیتال نهایت دقت را داشته باشید، تا با خرید قفلی خوب از هرگونه دستبرد به گاوصندوق خود جلوگیری کنید.

عکس قفل دیجیتال گاوصندوق

کلام آخر

همان‌طور که بالاتر اشاره شد، شما می‎توانید با خرید یک قفل دیجیتال گاوصندوق خوب از دارایی‎های گاوصندوق خود به شکلی عالی مراقبت کنید. قفل‎های دیجیتال یکی از محصولات بسیار مفید و کارآمد هستند که با تهیه و استفاده از آن‎ها می‎توانید امنیت گاوصندوق خود را تا حد بسیار زیادی بالا ببرید. سارقان برای بازکردن این نوع قفل‎ها به دلیل چالش‎های بسیار زیادی که پیش رو دارند، به طور معمول از تلاش برای دستبرد به گاوصندوق منصرف می‎شوند. آن‎ها می‎دانند سد دفاعی محکمی روبروی آن‎ها قرار دارد.

در آخر شما با یکبار هزینه می‎توانید، یک محصول بسیار عالی برای محافظت از گاوصندوقتان تهیه کنید که به‌ طورقطع از خرید آن پشیمان نمی‎شوید. همچنین با توضیحاتی که بالاتر درباره این محصول داده شد، می‎توانید با آگاهی کامل و به‌اصطلاح چشمی باز یک قفل هوشمند گاوصندوق باکیفیت و کارآمد را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *